Havarijní pojištění

Havarijní pojištění

(často označováno pojišťovnami jako kasko). Na rozdíl od povinného ručení, tedy pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, se jedná o dobrovolné smluvní pojištění. Základní pojištění se sjednává pro minimalizaci rizik na vozidle či jeho části pro pojistná nebezpečí typu havárie, odcizení, vandalismu či živelních události (označováno jako All Risk) nebo pouze pro ochranu některých z výše uvedených (např. pouze havárie či pouze odcizení). V pojistných podmínkách či v samotné pojistné smlouvě nalezneme případy, pro které toto pojištění platí.

Doplňkové pojištění

Podobně jako u povinného ručení si i u tohoto pojištění můžete u nás vybrat z celé škály doplňkových připojištění. Jako jedny z nejdůležitějších a často nejvyužívanějších jmenujme asistenční služby, pojištění zavazadel či pojištění skel. Doplňkové pojištění lze sjednat pouze k vozidlu uvedenému v pojistné smlouvě, a to společnou pojistnou smlouvou. Tyto doplňkové pojištění nelze sjednat samostatně. Platnost doplňkových pojištění je shodná s platností smlouvy pojištěného vozidla, se kterým byla sjednána a to také platí pro územní platnost doplňkových pojištění.

Základní pojištění

Základní pojištění se vztahuje na pojistné události, které během trvání pojištění nastanou na území států, ležících na geografickém území Evropy, pokud v pojistné smlouvě není uvedeno jinak. Pojistnou události je nahodilá skutečnost blíže označená v pojistné smlouvě nebo ve zvláštním předpisu, na který se pojistná smlouva odvolává, a se kterou je spojen vznik povinnosti pojistitele poskytnout pojistné plnění. Za pojistnou událost jsou považovány i případy poškození, zničení nebo odcizení pojištěné věci, kterým pojištění nebo oprávněný uživatel pojištěného vozidla prokazatelně nemohl zabránit a které vznikly v příčinné souvislosti s pojistnou události. Za nahodilou skutečnost se nepovažuje skutečnost způsobená pojistným nebezpečím, které je důsledkem úmyslného jednání nebo opomenutí pojistníka, pojištěného, oprávněné osoby, osob jim blízkých nebo jiné osoby z podnětu těchto osob.

Pojistné plnění

Pojistné plnění z havarijního pojištění ovšem pojistník nemůže vymáhat kdykoli. Pojistitel nevyplatí plnění za předpokladu, že vozidlo řídila nezletilá osoba nebo osoba bez řidičského oprávnění, popřípadě způsobilá osoba, která je pod vlivem alkoholu a návykových látek. Pro nevyplacení pojistného plnění stačí pojistiteli i pouhé odmítnutí lékařského vyšetření na tyto látky. Pojistitel nebude vyplácet pojistné plnění ani pokud došlo k poškození vozidla v důsledku jaderné reakce, válečných události, chyby konstrukce, vady materiálu nebo výrobní vady pojištěné věci. Pojistitel nebude poskytovat pojistné plnění ani v případě, kdy dojde k pojistné události na pojištěném vozidle v případě použití vozidla k trestné činnosti osobou pojistníka, pojištěného nebo jiné oprávněné osoby.

Pojistné plnění je poskytnuto v tuzemské měně, a to do 15 dnů od ukončení šetření. Šetření je skončeno, jakmile pojistitel sdělí jeho výsledky oprávněné osobě. V případě odcizení nebo totální škodě na vozidle, pojistitel vyplatí částku odpovídající obvyklé ceně pojištěného vozidla a jeho výbavy v České Republice bezprostředně před pojistnou událostí.

Povinnosti pojistníka

Jako jedna z povinností pojistníka je placení pojistného. Výše pojistného stanovená podle sazebníku pojišťovny platného ke dni uzavření pojistné smlouvy je uvedena v pojistné smlouvě. Pojišťovna je povinna nově stanovenou výši pojistného sdělit pojistníkovi nejpozději ve lhůtě 2 měsíců před splatností pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Jako další povinnosti pojistníka lze uvést např.: odpovědět pravdivě na všechny dotazy pojistitele, oznámit bez zbytečného odkladu všechny změny týkající se údajů v pojistné smlouvě, uvést další pojistitele vozidla, pokud takoví jsou, před sjednáním pojištění i během jeho trvání umožnit pojistiteli zjištění technického stavu a vlastnických práv k němu aj.

Povinnosti pojistitele

Kromě povinností stanovených předpisy má pojistitel dále tyto povinnosti: na žádost pojistníka sdělit zásady pro stanovení výše pojistného, bez zbytečného odkladu zahájit šetření nutné ke zjištění rozsahu povinnosti pojistitele plnit a toto šetření ukončit do 3 měsíců po tom, co událost byla oznámena pojistiteli aj.

Spoluúčast

Havarijní pojištění se sjednává se spoluúčasti oprávněné osoby na škodě. Spoluúčastí se pak rozumí částka, kterou se oprávněná osoba podílí na úhradě školy vzniklé pojistnou událostí.

Asistenční služby

Součastí havarijního pojištení bývají i asistenční služby. Důležité je rozlišovat, které služby vám asistenční služba zdarma proplatí a které jenom zprostředkuje. Mezi běžné služby patří:

odtah vozidla, vyproštění vozidla, oprava vozidla na místě, úschova nepojízdného vozidla, náhradní doprava domů, nebo do cíle cesty, ubytování pro posádku vozidla

Jedná se o řadu nadstandardních služeb, které souvisí s pojištěním. Pojišťovny je mají v základní nabídce, nebo je nutné si je zvlášť přiobjednat. Asistenční služby by měly především pomoci řidiči v nouzi. Může se tak jednat například o bezplatnou pomoc technika, bezplatný odtah vozu či zapůjčení nového. Asistenční služba řeší často i přidružené náklady při nehodě, pokud jsou skutečně nezbytné. Rozsah služeb určuje každá pojišťovna individuálně a můžete si vybrat tu, která odpovídá Vašim potřebám.

Zdroj: Wikipedia

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ NÁS NEVÁHEJTE KONTAKTOVAT

 

1.  březen 2024

Byt na investici: před pár lety sázka na jistotu. A co dnes?

Investice do nemovitosti je v našich končinách dlouhodobě považovaná za bezpečnou. To platí stále. Obezřetnost je přesto namístě. Ne každý byt musí být totiž nutně dobou ...více

1.  březen 2024

Advokát: Za duševní újmu získali pozůstalí milionové odškodnění

Pryč je doba, kdy po nezaviněné autohavárii dostali pozůstalí od pojišťovny za duševní újmu nízkou částku nebo vůbec nic. „Lidé si více ověřují, jaké nároky mohou ...více

29.  únor 2024

Přeplatek na energiích 25 tisíc dodavatel nevrátil, zálohy nesnížil

Na začátku roku dodavatelé energií zasílají vyúčtování elektřiny a plynu. Jak má být doručeno a co musí obsahovat? Kdy musí být vyrovnán přeplatek a co dělat, pokud s ...více

29.  únor 2024

Firmy jsou absolventům nakloněné. Co od nich očekávají?

Současná doba absolventům poměrně dost nahrává. Nezaměstnanost je minimální. Hlad po zaměstnancích naopak velký. Firmy proto mladé lidi po škole rády přijímají, samozřejmě na ...více

zdroj: idnes.cz

OVĚŘENÍ PORADCE

Je Váš finanční poradce skutečně partnerem společnosti Effectconsluting?

KONTAKTNÍ ÚDAJE

Effectconsulting, a.s
Komenského 4847/15
466 01 Jablonec nad Nisou

Tel.: (+420) 483 313 715
Mobil: (+420) 725 772 385

E-mail:
info@effectconsulting.cz

Informace o použití souborů COOKIES



PROVOZNÍ DOBA

Po - Pá: 09:00 - 14:30

polední přestávka:
12:00 - 12:30

KDE NÁS NAJDETE

kde nás najdete50°43'25.076"N
15°10'8.175"E

Hlášení o porušení zákona
(č. 170/2018 Sb.)

Rychlý kontakt

Kliknutím na tlačítko odeslat potvrzujete, že jste se seznámili se zpracováním osobních údajů.